FANDOM

Terra.jpg

La Terra.

La Terra és el tercer planeta del sistema solar per ordre de proximitat al Sol i el cinquè quant a diàmetre. Forma part dels planetes terrestres o teŀlúrics. Gira al voltant del Sol al llarg d'una òrbita molt poc excèntrica (una eŀlipse molt semblant a una circumferència) a una distància mitjana de 149600000 km (1 UA) i a una velocitat de 29,8 km/s. També gira sobre si mateix amb un període de rotació de 23 hores, 56 minuts i 3,5 segons, moviment que determina el dia i la nit. El seu diàmetre equatorial és de 12756 km. Té un únic satèŀlit natural, la Lluna. Es troba al quadrant alfa de la Via Làctia.

Els habitants inteŀligents de la Terra són els humans (també anomenats éssers humans, homes, terrícoles, terrestres o terrans). El seu nom científic és Homo sapiens (“home que sap” en llatí) i són primats bípedes de la família dels homínids, i Homo sapiens és l'única espècie supervivent del gènere Homo. Dintre d'aquesta espècie només n'existeix una subespècie viva, Homo sapiens sapiens, que es correspon a l'home actual. Les proves d'ADN indiquen que els humans moderns s'originaren a l'Àfrica fa aproximadament uns 200000 anys.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori